بلاگ

آن چه برای چیدمان سالن‌های پذیرایی مربعی شکل نباید انجام داد

چیدن سالن پذیرایی هر خانه علاوه بر این که می‌تواند لذت‌بخش و هیجان‌انگیز باشد؛ می‌تواند موجبات کلافگی و سردرگمی فرد را برای انتخاب بهترین حالت چیدمان فراهم کند. فلذا همیشه در این مواقع احساس به وجود کسی که در کار چیدمان دکوراسیون و استفاده حداکثری از فضای خانه مشورت بدهد؛ به شدت احساس می‌شود.

حال در این مقاله سعی داریم تا نکات و اصولی برای چیدن پذیرایی و سالن‌ها مربعی شکل که کار چیدمان را برایمان سخت‌تر می‌کند به شما بگوییم تا در این مواقع دیگر بدانید که چه چیدمانی می‌خواهید و چه اصولی را باید رعایت کنید تا صاحب بهترین دکوراسیونی که می‌توان چید، شوید.

چیدمان مبلمان مقابل میز جلومبلی

چیدن مبل دور یک میز اولین ایده‌ای است که به ذهن هرکسی خطور می‌کند و این ایده از آن دست ایده‌هایی است که بسیار کلاسیک و جذاب به شمار می رود. با این چیدمان هم فضا خودمانی و دلنشین به نظر می رسد و هم هنگام معاشرت و گفت و گو، افراد با یکدیگر رو در رو هستند. بنابراین همه می توانند در بحث شرکت کنند و ارتباط چهره هم داشته باشند. پس شما می‌توانید با استفاده از چیدمان مبلمان حول یک میز، فضایی گرم و صمیمی برای مهمانان خود ایجاد کنید!

چیدمان مبل در نزدیکی شومینه

تا به حال این ایده به ذهنتان رسیده که مبلمان را نزدیک شومینه بچینید؟ در این روش شومینه حکم ضلع اصلی و حاکم چیدمان شما را دارد؛ به همین دلیل شما دو مبل تک نفره را کنار شومینه می‌چینید و دورتادور آن را از مبل‌های دیگر پرمی‌کنید. در این مدل چیدمان می توانید یک فضای دنج برای مکالمات دوستانه خود فراهم کنید. با دوستان و آشنایان دور شومینه جمع می‌شوید، صحبت می‌کنید و در همین حین صدای سوختن چوب‌های درون آتش به صحبت‌های شما رنگی تازه می‌بخشد.

 چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک

شاید الویت در چیدن خانه‌هایی که فضای کوچکی دارند این باشد که جوری خانه چیده شود که  رفت و آمدها با مشکل مواجه نشود یا در این فضا اگر میزبان یک مهمانی بودیم مهمانان معذب نشوند. چیدمان شما نباید به گونه ای باشد که تمامی مبلمان به یکدیگر بچسبند و تنها یک راه خروج از پذیرایی باشد و همه مجبور شوند از همان محل عبور کنند؛ زیرا نه تنها عبور و مرور دشوار می شود، بلکه دکوراسیون شما جلوه زیبایی نخواهد داشت. پس باید این نکته‌ها را رعایت کنید تا دکوراسیونی زیبا و اصولی داشته باشید.

پذیرایی مربع شکل

چیدمان ساده برای پذیرایی مربع

طبق سلیقه افرادی که دنباله روی سبک مینیمالیست هستند؛ هر چه تعداد وسایل خانه بیشتر باشد، دالّ بر زیبا‌تر شدن دکوراسیون نمی‌شود! توجه کنید که ابعاد یک پذیرایی مربعی شکل کوچکتر از سایر اشکال هندسی پذیرایی‌هاست، پس بهتر است با وسایل غیر ضروری این فضاها را شلوغ نکنید. فرض کنید مبلمان خود را به همراه میزهای مناسب چیده اید اما یک آباژور بزرگ فضای رفت‌و‌آمد شما را اشغال کرده است. چیدن وسایل زیاد درست نیست، زیرا شما یک خانه صمیمی و گرم می‌خواهید نه یک شوروم لوازم و اکسسوری منزل!

 برای مبلمان پذیرایی مربع شکل چه رنگ‌هایی باید انتخاب کرد؟

در هر هنری، رنگ‌بندی حرف اول را می‌زند. معمولا برای خانه‌هایی که دارای پذیرایی کوچک هستند؛ پیشنهاد می‌شود برای دکوراسیون آن از رنگ‌های روشن استفاده شود تا اینگونه فضا بزرگتر دیده شود. برای این گونه خانه‌ها همچنین می‌توانید از طیف رنگی متناسب با یکدیگر استفاده کنید تا برخی از نقاط خانه چشم شما را اذیت نکند. محل قرارگیری درست مبلمان، نورگیر بودن خانه، نزدیکی به پنجره و… نیز در این مسئله تاثیر دارد. نور مناسب به قدری موثر است که چنانچه در محیطی نور به قدر کافی حضور داشته باشد، فضا جلوه ای خاص خواهد داشت. تصور کنید در این خانه و زیر این نور با ماگی از قهوه مشغول خواندن کتاب جدید مورد علاقه‌تان هستید. حتی تصورش هم روح آدم را به وجد می‌آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *