بلاگ

معیارهایی درباره انتخاب پارچه مبل که نمی‌دانستید

اولین ملاک برای انتخاب پارچه مبل و صندلی نوع کاربرد مبلمان است. مبل سلطنتی یا راحتی یا صندلی‌های میز ناهارخوری هر یک کاربرد متفاوتی دارند. مثلا از آن جا که مبل راحتی در طول روز بیش‌تر از مبل سلطنتی یا استیل استفاده می‌شود؛ می‌بایست پارچه مبل راحت و با دوامتری نسبت به مبل سلطنتی داشته باشد و همچنین طرح و مدل آن باید به نسبت کاربردش با مبل سلطنتی تفاوت کند.

در مورد طرح و رنگ پارچه مبل راحتی نیز بنا بر این که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و زود به زود ممکن است کثیف یا رنگ آن کدر شود؛ بهتر است از رنگ‌های تیره‌تر و طرح‌های ساده‌تری برای آن مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که معمولا پارچه مبل سلطنتی کمی لوکس‌تر، متفاوت‌تر با رنگ‌های روشن‌تری است.

نکته در مورد انتخاب پارچه صندلی ناهارخوری: پارچه صندلی ناهارخوری با پارچه مبلمان دیگر بهتر است هماهنگ باشد. اما در نظر داشته باشید که پارچه صندلی ناهارخوری معمولا دیده نمی‌شود پس از لحاظ زیبایی درجه اهمیت کمتری می‌تواند داشته باشد.

کیفیت پارچه مبل

یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب پارچه مبل، کیفیت آن است. اما آیا کیفیت پارچه مبل قابل تشخیص است؟ کیفیت پارچه مبل را چگونه تعیین کنیم؟ در ادامه روش‌هایی را بیان کردیم که به شما کمک می‌کند تا بهترین پارچه مبل را انتخاب کنید.

مبل و صندلی و انتخاب پارچه مبل و صندلی

تشخیص کیفیت پارچه مبل

  • اولین راه‌حل برای تشخیص میزان کیفیت پارچه مبل: بافت پارچه را به دقت بررسی کنید. برای بررسی استحکام و مقاومت پارچه مبل بهتر است آن را در جهت مخالف بکشید. پارچه مبل باکیفیت کش نمی‌آید.
  • آزمودن کشسانی پارچه؛ پارچه مبلی با کیفیت باید در عین منعطف‌بودن حالت خود را هنگام کشیده‌شدن حفظ کند تا هنگام دوخت تغییر حالت ندهد. شرکت رویال با احترام به مشتریان خود پارچه‌هایی عرضه می‌کند که از قابلیت کشسانی خوبی برخوردارند.

چگونه پارچه مبل بادوام بخریم؟

یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به انتخاب پارچه مبل، میزان دوام و مقاومت پارچه آن است. قطعا قبل از انتخاب پارچه نوع کاربرد مبل، تعداد اعضای خانواده و شیطنت‌های بچه‌ها را در نظر بگیرید. اگر به دنبال انتخاب پارچه برای مبلمان راحتی در حال خصوصی هستید بایستی یکی از مقاوم‌ترین پارچه‌ها را انتخاب کنید که میزان ساییدگی و پرز آن حداقل ممکن باشد. معمولا هر کدام از پارچه‌ها یک درجه استحکام بین ۱۰۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰ دابل را دارند که اطلاعات مربوط به آن را می‌توانید از فروشندگان پرس‌و جو کنید. انتخاب پارچه مبل که درجه استحکام صد درصد را داشته باشد قطعا یک انتخاب عالی برای مبلمان پر استفاده خواهد بود. ولی اگر به دنبال انتخاب پارچه مبل برای فضای پذیرایی هستید که استفاده چندانی شاید در طول روز از آن نشود، این درجه استحکام تا ۴۴ درصد نیز باشد کفایت می‌کند چوون این نوع مبلمان به عنوان مبلمان دکوری در خانه تلقی می‌شوند که کاربرد بسیاری ندارند.

رنگ پارچه مبل

قطعا بعد از در نظر گرفتن استحکام و کیفیت پارچه، هنگام انتخاب پارچه مبل بایستی رنگ آن را نیز در نظر داشت. انتخاب رنگ پارچه مبل بایستی کاملا هوشمندانه انجام شود طوری که خسته‌کننده نباشد و با دکوراسیون خانه هماهنگ باشد. توجه به هارمونی رنگ‌ها و نوع فضایی که مبلمان در آن‌جا قرار می‌گیرد نیز از جمله نکاتی است که هنگام انتخاب رنگ پارچه مبل باید به آن توجه داشت. یکی از مدل‌های پارچه مبل که امروزه طرفدار بسیاری دارد؛ نوع ترکیبی است. به طور مثال اگر رنگ ساده و یکدست مبلمان برای طولانی مدت برای شما کسل کننده است می‌توانید در کنار انتخاب یک رنگ ساده برای مبلمان بزرگ، پارچه‌های طرح‌دار برای مبل تک نفره انتخاب کنید و یا با انتخاب یک پارچه طرح‌دار و شیک برای کوسن‌ها، جلوه مبلمان خود را بیشتر کنید.

طرح و بافت پارچه مبل

شاید برخی از افراد با تاثیر بافت پارچه بر فضا آشنا نباشند. اگر فضای مورد نظر شما برای مبلمان یک فضای کوچک است می‌توانید پارچه‌هایی که بافت درشت دارند را برای مبلمان خود انتخاب کنید تا فضا را برجسته‌تر و بزرگتر نشان دهد. اگر برای یک فضای بزرگ مانند پذیرایی به دنبال انتخاب پارچه مبل هستید می‌توانید از پارچه‌هایی که بافت بسیار ریز یا کوبیده مانند مخل دارند استفاده کنید. علاوه بر این طرح پارچه نیز تاثیر بسیاری در بزرگنمایی فضا دارد. قطعا پارچه‌هایی با طرح‌هایی مانند گل درشت یا شکل‌های هندسی علاوه بر زیبا سازی، فضا را بزرگتر نشان می‌دهند. انتخاب پارچه با طرح‌های هندسی برای مبلمان مستطیلی و انتخاب پارچه گل‌دار برای مبلمان منحنی یا گرد بسیار انتخاب شایسته‌ای است.

شرکت رویال در انواع طرح و جنس چرم، مخمل ساده، مخمل طرح‌دار، گونی‎بافت و تدی پارچه مناسب با هرنوع سلیقه‌ و دکوراسیونی را عرضه می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *