بلاگ

ترند مبلمان اتاق نشیمن 2022

ترند مبلمان اتاق نشیمن 2022

 

امروزه گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی روی تمام امور تاثیر گذاشته، مبحث دکوراسیون و چیدمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. ایده ها و نظرات متفاوتی در این زمینه وجود دارد که می توان با الهام گرفتن از آن ها فضای زندگی خود را به روز کرده و حال و هوایی تازه به آن بدهید.

می دانیم که مبلمان علاوه بر ظاهر، فضای اتاق نشیمن را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. لذا انتخاب شان کار آسانی نیست و بهتر است که جنبه های خاصی را برای شان درنظر گرفت . مبل باید کاملاً با سبک اتاق هماهنگ باشد و تطابق بین ترکیب رنگ آن با فضای کلی وجود داسته باشد. در مقاله پیش رو قرار است ویژگی های مبلمان ترند 2022 را با هم بررسی کنیم تا از این طریق به انتخاب جدیدترین و به روزترین مبلمان سال  به شما کمک کنیم. پس اگر به موضوع علاقه مند هستید تا انتهای مطلب ما را همراهی نمایید.

مبلمان های ترند سال 2022 به شرح زیر هستند:

 

مبلمان منحنی

یکی از جذاب ترین مبلمان های ترند 2022 این مدل یعنی مبلمان منحنی است؛ در این مبلمان همان گونه که از اسمش پیداست خبری از گوشه‌های تیز نیست و در جاهای لازم انحنا دارند و این نرمی کاملا ملموس و قابل مشاهده است. این مبلمان در دسته بندی مبلمان مدرن و مینیمال قرار می گیرد و می تواند بهترین انتخاب برای علاقه مندان به سبک دکوراسیون مدرن باشد که در طرح‌ها و مدل‌های متنوعی‌ طراحی و تولید می‌شوند.

 

مبلمان چندمنظوره

ترند بعدی  2022 که قرار است با آن بیشتر آشنا شوید؛ مبلمان چند منظوره می باشد. این مدل بسیاری کاربردی است و همان طور که از اسمش قابل پیش بینی است؛ علاوه بر دارا بودن فضایی برای نشستن قابلیت تبدیل شدن به تخت خواب را هم دارد.  این سبک مبلمان با قابلیت‌های ویژه ای که دارند می تواند بهترین انتخاب برای فضاها و خانه‌های کوچک باشد، انتخابی که در کنار بهره وری از زیبایی کارایی حداکثری نیز برایتان خواد داشت.

مبلمان چرخان

اما خاص‌ترین و جذاب‌ترین ترند 2022 را می توان مبلمان چرخان دانست که با داشتن چرخ‌هایی قوی و روان در زیر خود قابلیت چرخش 360 درجه را به صندلی می دهد. اگر دوست دار راحتی بیشتری در ست مبلمان ریلکسی خود هستید، پیشنهاد ما به شما تهیه  یک یا دو مبل تک نفره چرخشی است تا بتوانید ست مبلمان خود را متفاوت تکمیل کنید.

اما ترند مبلمان در سال 2022 تنها وابسته به عامل شکل و فرم مبل نیست. بلکه عوامل تاثیرگذار دیگری هم وجود دارند که هر یک می توانند دنیایی از تغییرات را با استفاده از جزییات به وجود بیاورند. در ادامه با هم به مرور تک به تک این عوامل می پردازیم.

با رنگ سال شروع می کنیم

هر ساله در دنیای مد رنگی با عنوان رنگ سال که دارای ویژگی‌هایی متفاوت انتخاب می‌شود که می‌توان از آن برای ترند وسایل گوناگون از جمله مبلمان استفاده کرد. حالا این رنگ خوش رنگ برای سال 2022 چیست؟

این سال پر است از رنگ های طبیعی و به خصوص رنگ های جسورانه و پر رنگ است؛ برای مثال رنگ آبی، آبی نفتی، سبز و سبز زمردی. البته رنگ های دیگری مانند بنفش، زرد خردلی، بورگاندی، صورتی و حتی سبزآبی هم جز رنگ های ترند شده هستند. رنگ‌هایی با زمینه‌های ملایم؛ سبز خاکستری ملایم یا سبز زیتونی روشن می‌تواند انتخاب خوبی از رنگ‌های گرم و ملایم برای ست کردن با مبلمان  باشد. لازم به ذکر است که طیف مختلف رنگ سبز به راحتی با رنگ‌های الهام‌گرفته شده از طبیعت مانند آبی آسمانی، قهوه‌ای گرم و خاکستری ملایم، ست    می شود.

به کارگیری فلزات مات

ترند مبلمان ۲۰۲۲ در استفاده از جنس های فلزی برای مبلمان و میز و صندلی پرداخت هایی از فلز به رنگ طلایی یا مشکی مات می باشد. امسال حتی محبوب‌ترین دستگیره‌های کابینت هم از جنس فلز با درخشندگی کمتر دیده می‌شوند.

هوییت بخشی به سبک مبلمان براساس شخصیت و احساسات افراد

یکی دیگر از ترند های سال ۲۰۲۲ انعکاس شخصیت افراد در فضاهای اطرافشان است. در نتیجه این اتفاق امسال قرار دادن وسایل قدیمی و نوستالژیک، جایگاه ویژه‌ای را در چیدمان منزل و محل کار پیدا کرده اند. در سال های گذسته نحوه دکوراسیون همه خانه ها شبیه به هم همانند یک کاتالوگ بود؛ اما با این شروع در آینده‌ای نه چندان دور، دکوراسیون هر خانه‌ منحصربه‌فرد خواهد شد و به دلیل وجود یک یا چند آیتم که وابسته به خاطرات شخصی و احساس افراد ساکن در آن خانه است به عبارتی وسایل هر خانه دارای امضای ساکنین آن خانه می باشد.

 

 

ایجاد راحتی بر پایه سلامت در ترند مبلمان ۲۰۲۲

ترند سال ۲۰۲۲ قصد دارد که راحتی بر پایه سلامت را در محوریت کار خود قرار دهد، نه فقط برای مبلمان که برای بقیه وسایل مورد استفاده در منزل. لذا امسال شاهد استفاده از وسایلی با جنس هایی هستیم که خواص ضدمیکروبی دارند؛ مانند مس و برنز. پیشنهاد ما به شما این است که اگر هنوز از این وسایل در دکوراسیون منزل یا محل کارتان استفاده نکردید حتما به دنبال اشیائی از جنس برنز و مس به عنوان اکسسوری باشید.

منسوجات و پارچه مبل

ترند سال 2020 در این زمینه هم تغییرات قابل توجهی داشته. منسوجات مخملی یا دارای بافت خاص همانند مخمل کبریتی یا حصیری این نوع منسوجات و بافت‌های نرم، گرما و آرامش را به ارمغان می‌آورند. البته شایان توجه هست که کیفیت و نوع پارچه که به دوام مبل در مقابل استفاده و شست و شو کمک می کند همیشه بر ظاهر آن مقدم است .

 

کلام پایانی

استفاده از مواد طبیعی به جای مواد مصنوعی در بیشتر امور دکوراسیون از ترندهای دیگر 2022 است. این مساله در مورد مبلمان هم وجود دارد به طوری که می توان گفت امسال در مقایسه با سال های پیشین مبل‌هایی که از چوب، بامبو و راتان ساخته می‌شوند، نسبت به مبل‌های ساخته‌شده از مواد مصنوعی محبوب‌تر شده‌اند. شاید به توان گفت دلیل این امر این است که مواد طبیعی، گرمای خاصی به محیط می‌دهند که موجب احساس راحتی و صمیمت بیشتری می شود همچنین در تماس بودن با مواد طبیعی حس نشاط بیشتری را برمی‌انگیزند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *