بلاگ

آن چه که باید درباره انواع پارچه‌های پرده‌ای بدانید

همانطور که می‌دانید پارچه‌های پرده‌ای یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار در اجرای طراحی داخلی به شمار می‌رود.

پرده معمولا جزء تزیینی و کاربردی در خانه محسوب می‌شود که علاوه بر جلوه‌بخشی از تابش مستقیم نور به منزل نیز جلوگیری می‌کند. همچنین باعث حفظ حریم داخل خانه در دورانی که تمام آپارتمان‌ها و پنجره واحدها در دل هم ساخته شده؛ حفظ شود. به همین دلیل می توان این ابزار را علاوه بر یک عنصر دکوراتیو به عنوان یک ابزار حریم خصوصی دانست.

با وجود تمام این کاربرد و اهمیت‌ها، حال قصد داریم در این مقاله به این موضوع بپردازیم که انواع پارچه‌های  پرده‌ای را شرح دهیم.

پارچه‌های پرده‌ای بر اساس نقش

امروزه پارچه‌های پرده‌ای بیشتر برای تزیین منزل کاربرد دارند برای همین در انواع و اقسام طرح‌ها و رنگ‌ها می‌توان پارچه پرده‌ای در بازار پیدا کرد؛ پس دقت کنید تا در هنگام خرید پارچه پرده‌ای آن را براساس دکوراسیون منزل و طراحی داخلی‌اش انتخاب کنید.

به طور مثال اگر طرفدار سبک سنتی هستید بهتر است از پارچه‌هایی استفاده کنید که طرح سنتی یا ساده دارند.

لازم به ذکر است که حتی جنس پارچه نیز در طراحی دکوراسیون حائز اهمیت بوده و موثر است.

پرده و دکوراسیون

ست پرده و دکوراسیون کلاسیک

 

قدمت تولید پارچه در کاربرد پرده و تزیین دکور به چندهزارسال قبل باز می‌گردد. تا جایی که در محدوده تخت جمشید تکه پارچه‌هایی سوخته از زمان هخامنشیان یافت شده که باستان‌شناسان معتقدند این پارچه‌ها مربوط به پرده‌هایی می‌شود که در تزیینات تخت جمشید از آن بهره برده‌اند.

با تکنولوژی کنونی و گذراندن تجربه‌ای به طول تاریخ؛ در انواع طرح‌ها، جنس‌ها و رنگ پارچه پرده‌ای تولید می‌شود که شرکت رویال به اختصار برای شما آن‌ها را شرح می‌دهد.

پرده حریر:

نام دیگر این پارچه در بازار پرده تور است. حریر پارچه سبک و نازکی است اما حریر بیشتر به لطافتش معروف است. حریر به طور کامل از تابش نور مستقیم جلوگیری نمی‌کند اما اثر مخربی که نور خورشید بر فرش و اثاث خانه دارد را تا حدی خنثی می‌کند. از معایب نازکی حریر این است که برای فصل سرما مناسب نیست اما برای فصول گرم سال انتخاب خوبی است. ایراد دیگر پرده تور این است که حریم شخصی خانه را حفظ نمی‌کند. پس خیلی نمی‌توان برای پرده پنجره‌های اصلی پذیرایی روی آن حساب کرد، ولی می‌توان از آن برای پوشش سالن پذیرایی، آشپزخانه، راهروها و دیگر جاهای خانه استفاده کرد.

پرده ساتن:

ساتن پارچه‌ای است براق با ظاهری شکیل. برای همین در زمره پارچه‌های پرده‌ای محبوب شناخته می‌شود. در تولید این پارچه از هر دو حالت الیاف مصنوعی و الیاف طبیعی مانند ابریشم، پنبه و گاهی کتان تولید می‌شود. ساتن جزو پارچه‌هایی است که تراکم بالایی دارد. این ویژگی ساتن باعث می‌شود برای حفظ حریم خصوصی خانه گزینه مناسبی باشد. از ساتن می‌توان برای اقسا نقاط خانه استفاده کرد. کاربرد ساتن آنقدر عمومی و رواج‌دار است که می‌توان هم در دکور اداره و هم منزل و سالن‌های پذیرایی و… از آن استفاده کرد.

پارچه ساتن

پرده ابریشمی:

و اما ابریشم گران قیمت! استفاده از پارچه ابریشم قدمتی به درازای تاریخ دارد و به همین خاطر می‌توان آن را در دسته پارچه‌های سنتی قلمداد کرد. پرده ابریشمی معمولا برای فضاهای لاکچری استفاده می‌شود. از پرده ابریشمی می‌توان به صورت مستقیم و یا در استفاده با پارچه های دیگر استفاده کرد.

پرده مخمل:

پارچه مخمل مب‌تواند از الیاف مختلفی چون ابریشم، کتان و پنبه تولیده شده باشد. کاربرد این پرده برای دکورهای کلاسیک بیشتر پیشنهاد می‌شود. همچنین از این پارچه می‌توان در اجرای دکوراسیون های مختلفی مثل پرده های سلطنتی و مدرن استفاده کرد. مخمل نیز مانند ساتن پارچه‌ای پرتراکم و ضخیم است که می‌تواند برای فصول سرد سال مناسب باشد و حریم خصوصی خانه را حفظ کند. مخمل برای محیط های لوکس و خاص پر استفاده است.

پرده کتان:

از پرده کتان به عنوان پرده نخی نیز یاد می‌کنند و چون دارای طرحی ساده و قیمتی ارزان است بیشتر برای فضاهای مختلف اداری یا اتاق خواب و غیره استفاده می‌شود.

 

در شرکت رویال نیز پارچه‌هایی در جهت کاربرد پارچه پرده‌ای موجود است که می‌توان به مواردی چون گونی‌بافت، مخمل ساده و مخمل طرح‌دار اشاره کرد.

در بخش محصولات سایت می‌توانید اطلاعات مربوط به هر یک از این پارچه‌ها را بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *